1. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Michael Armstrong, Oficyna Ekonomiczna.
Książka, którą nazywam biblią HR. Nie dlatego, że zawiera jakieś świętości, ale to solidna blisko 900 stronicowa, podstawa do poznania większości zagadnień związanych z HR. Towarzyszyła mi w budowaniu mojego pierwszego działu HR w 2006 roku. W zależności od aktualnych potrzeb możesz wybierać dowolne rozdziały, które pomogą Ci zapoznać się m.in. z opisami stanowisk, szkoleniami, rekrutacjami, badaniami zaangażowania, systemami wynagrodzeń, motywowania, zarządzania przez efekty. Swój egzemplarz kupiłam w 2005 roku. Dzisiaj dostępna jest już 6 wydanie, którego współautorem jest Stephen Taylor.
2. Audyt i controlling funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Jarosław Marciniak, Oficyna Ekonomiczna.
To książka, jakie bardzo lubię. Napisana w sposób uporządkowany i konkretna. Zaczyna się od zadań i organizacji działu HR (opisy stanowisk specjalistów HR, dyrektora personalnego) i prowadzi przez główne obszary HR w firmie, dając mnóstwo przykładów, gotowych do użycia procedur czy formularzy. Nie tylko mówi, jak sugeruje jej tytuł, o audycie, ale też pokazuje jak powinien być zorganizowany HR, dając jednocześnie materiał do kontroli.
3. Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi managerowie na świecie robią inaczej, Marcus Buckingham, Curt Coffman, MT Biznes.
Fantastyczna, książka, która wciąż wywołuje mrowienie w moim brzuchu. Może dlatego, obok wspierania managerów, sama wciąż nim jestem i to, jak zarządzam pracownikami, jest dla mnie kluczowe. Autorzy przedstawili wnioski z trwających ponad 25 lat badań Instytutu Gallupa nad tym jak managerowie pozyskują i co robią, żeby utrzymać talenty oraz czego ci utalentowani pracownicy oczekują. Mnóstwo przykładów, podpowiedzi na rekrutacje, na rozwój pracowników, zaangażowanie… koniecznie, sami znajdźcie tam odpowiedź na to kim jest talent?