Temat szkolenia: „Efektywne zarządzanie zespołem”
Założenia projektu szkoleniowego
Szkolenie zrealizowałam dla jednej z prężnych firm produkcyjnych w Wielkopolsce. Obejmowało ten sam zakres dla trzech grup pracowników.
Cele szkolenia | Poprawienie jakości zarządzania kierownictwa z naciskiem na poprawienie komunikacji, umiejętności delegowania zadań oraz nadzoru i egzekwowania powierzonych obowiązków. |
Profil uczestników | Kierownicy zarządzają grupami ok. 50-70 osób. Grupa była zróżnicowana pod względem stażu i kwalifikacji. Zakres obowiązków w wielu przypadkach jest bardzo podobny. Uczestnicy nie brali udziału w szkoleniach z zakresu zarządzania. |
Czas i metody szkolenia
2 dni / 16 godzin szkoleniowych dla jednej grupy – zrealizowane dla 3 grup
Zgodnie z założeniami program był bazą do szkolenia. Nacisk na poszczególne elementy i „głębokość” ich przepracowania był uzależniony do potrzeb uczestników oraz logiki w rozwoju kompetencji. Wykorzystałam następujące metody szkoleniowe uwzględniające proces grupowy i założone cele szkolenia:
- lodołamacze, które pozwoliły to na lepsze poznanie się uczestników, szczególnie osób ze zróżnicowanym stażem w firmie, otwarcie się na współpracę,
- warsztatowa praca w grupie, parach i indywidualna z wykorzystaniem arkuszy, kwestionariuszy i zadań: m.in. kawiarnia, kręgle, układanki, przyporządkowania pasków z opisami stylów zachowań, wspólne konstrukcje, symulacje rozmów z pracownikami, przemówienia, liczne wystąpienia wzajemne uczestników przed innymi uczestnikami,
- praca na materiałach źródłowych: audio i video, case study,
- mini kwestionariusz komunikacji DISC,
- dyskusje i burze mózgów wzajemne doradztwo uczestników – bardzo korzystny element szkolenia, gdzie uczestnicy bardziej doświadczeni w zarządzaniu udzielali „rad” i opowiadali na pytania „młodych stażem” menedżerów,
- mini prezentacje wspierające poziom wiedzy,
- materiały szkoleniowe w formie skryptu dla każdego uczestnika.
„Co się Pani/Panu szczególnie podobało w szkoleniu?”
Uczestnicy wypełnili ankiety po szkoleniu i odpowiedzieli m.in. na pytanie „Co się Pani/Panu szczególnie podobało w szkoleniu?” – poniżej dosłowne odpowiedzi.
- praca grupa vs grupa
- praca w grupach, dużo zajęć, dynamika szkolenia
- ćwiczenia praktyczne i prowadzenie przez szkolącego
- ciekawe przykłady w komunikacji z ludźmi, sposoby rozmowy i rozwiązywania konfliktów,
- praca zespołowa
- ciekawy sposób prowadzenia szkolenia, kompetencja osoby prowadzącej szkolenie
- metodyka i zakres szkolenia w poprawieniu produkcji
- „kanapka” (dopisek prowadzącej – kanapka jako metoda udzielania informacji zwrotnej)
- Sposób prowadzenia
- Warsztaty
- Przedstawienie wpływ osobowości przełożonego na podwładnego, mowa twarzy i ciała, wpływ pochwał i upomnień.
- Prezentacje i warsztaty
- Przekaz informacji
- Zadania w grupach
- Wszystko
- Pokazanie i nazwanie charakteru- cech
- Jak być asertywnym. Poznać siebie po kolorze.
- Praca w zespołach i parach
- Prezentacja, wyjaśnienie różnych poglądów, zwrócenie uwagi na problemy,
- Regina – jak przekazywała informacje/ wiedzę dotyczącą szkolenia
- Ciekawe zagadnienia
- Cała tematyka szkolenia i przydatność w pracy zawodowej
- Sposób prowadzenia szkolenia, ciekawe, przydatne zagadnienia dotyczące pracy
- Prosty sposób wypowiedzi
- Praca grupowa, dużo zaangażowania uczestników, podejście prowadzącej, przykłady z życia.
- Nowe doświadczenia
Case study „Efektywne zarządzanie zespołem”